Tiden går för fort. Eller?

För min del passar det väldigt bra att tiden går. Ju äldre barnen blir, desto större blir världen! 

Efter Nellys ridning igår, åkte barnen och jag till simhallen och Nellys simlektion. Medan hon övade bentag med fröken Lina, lekte Julia, Linn och jag och efter lektionen joinade Nelly oss. Det gick hur bra som helst att ha mysigt i simhallen, utan stress, barnen och jag! 

Sen var det tvål och schampo på alla, och bastu och blåsa håret och leta upp barnen i diverse skåp och få med dem hem till kvällsmat och läggning. 

Per var i Stockholm och jag såg äntligen "Sarahs nyckel" som jag tänkt se i flera år. Jag visste att den skulle vara bra, och den är ju tyvärr aktuell med tanke på det inskränkta "vi och dem"- tänket som sprider sig i vårt samhälle. 

För övrigt har jag kärat ner mig i Miriams version av "Ett sista glas", men originalversionen, en irländsk folkvisa, är bra den med.  




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0