Kan någon be mig sluta?

För någon vecka sedan blev jag äntligen klar med alla barnens "Mina första år"-böcker, de är galet överarbetade med en massa text (som tex beskrivningar om hur barnen är som personer vid 3 mån, 6 mån, 9 mån, 1 år, 1,5 år, 3 år...) och hur många foton som helst. Detta projekt har hängt över mig i flera år. 

Det första jag gör när jag är klar är att påminna mig om att jag ju ligger efter med att framkalla bilder och sätta in i fotoalbum, varje barn har sitt eget album såklart, för hela 2013 och 2014. Så nu har jag skapat tre mappar och går igenom månad för månad vilka foton som ska framkallas till vilken mapp. Jag har tagit ett å annat kort så det tar lååång tid! 

Jag har möblerat om i Linn och Julias rum; förlängt deras sängar, köpt nya bord och stolar, hyllor, posters, stora täcken, sängkläder, och diverse förvaring. Nelly har också fått nya bord och en ny stol, och en jordglob som hon var måttligt road av. Men nu kan hon i alla fall se hur långt det är till Charlie i Nya Zeeland! 

Och så blev jag helt kär i denna hemmasnickrade molnhylla som jag förkastat tidigare i ett tillfälligt tillstånd av måttfullhet men som jag nu inte kan släppa. Hag förstår ju att det inte är svårt att köpa en tavellist, åka till en bygghandel och köpa en tunn träskiva, såga till den, måla den och skruva fast den på tavellisten. Men det är onekligen ett nytt projekt... 


Bilderna är från trendenser.se


Och hur kan förresten en treåring älska superstarka djungelvrål?! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0