Fredagkväll framför Skavlan

"Hur var livet innan du fick barn?" 
Kvällens fråga av min nyblivna femåring! 
Jag hade nästan somnat i hennes säng, halv nio en fredagskväll, men piggnade ju snabbt till. 

"Det var liksom ett helt annat liv. Men det bästa som har hänt mig i mitt liv är att jag fick dig", blev mitt svar. 
"Och det bästa som har hänt mig är att jag kom till just dig!" svarade Nelly. 
Det kändes väldigt skönt med tanke på hur bråkigt och osmidigt det är mellan oss dagtid. 

Hon lovade att försöka vara snällare i tonen mot Linn och Julia och även ge dem en chans att få vara i hennes rum. Och om de inte misslyckas, dvs springer iväg och gömmer hennes saker så att de försvinner, ska de få fler chanser! 

Läggningsstunden är definitivt en av dagens höjdpunkter. 
Och eftersom Per är borta i en vecka får jag tre läggningsstunder per kväll ett tag nu 😊 

Linn med kaninlampan. 


Julia som jag vabbat för idag pga ögoninflammation. När vi kört systrarna till dagis imorse köpte vi croissanter på Ica och passade på att kissa på barntoaletten där! 


Nyårsfin Nelly som mer än mycket annat uppskattar att få äta middag med mamma och pappa, själv! 


Bästa födelsedagstårtan fixade mostrarna på julsemestern på Teneriffa! 




Kommentarer
Postat av: Ankan

Nu lever bloggen igen! Hurra! Grymma bilder!

2015-01-10 @ 12:03:31
Postat av: Christine

Åh vart har du köpt Julias superfina mössa?

2015-01-31 @ 00:32:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0