Dagens citat av Nelly Elisabeth Lundberg mm

"Hon var helt grym!"
Som svar på min fråga vad Nelly tyckte om Victoria som jag hittade på grannar.se igår och som var hemma hos oss idag, och som det kändes väldigt bra med, som alltså ska hjälpa oss med barnen framöver. Många "som" blir det :)

Det är bara löjligt att tro att man ska kunna ersätta Pernilla, hon är undantaget till regeln "Om det verkar för bra för att vara sant, så är det nog det".

Men det kan bli bra ändå! 
Hon bor i Amundövik, alltså cykelavstånd från oss, har egen bil, skrattar mycket och två av tre barn gav henne en rejäl kram när hon gick hem. 

Och hör här då: hon har två hästar som står på Billdals ridklubb, där Nelly rider. 
Hon frågade Nelly vilken häst som är Nellys favorit, Nelly svarar "Dino" och det visar sig att Dino, av alla hästar, är Victorias första häst! Alltså den första hästen hon ägde, för många år sedan! Vad är oddsen, liksom?!
Hon är i princip uppvuxen i stallet där Nelly rider varje vecka och nästnästa vecka är det hon som följer med till lektionen! 

Hon har dessutom två hundar, som jag misstänker kommer få stifta bekantskap med systrarna Lundberg inom kort! 

På lördag kväll kommer Per hem från sin vecka i Spanien, och har man inte lust att, som han, gå all in på att mixa gröna smoothies och göra juicer med den nya maskinen, slow juice-någonting, som han har införskaffat, kan man, som jag, köpa denna supergoda råsaftjuicen i mataffären! 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0