Hòla från Palma

Klockan är tre på söndag eftermiddag och syrran och jag har sovit en stund efter lunchen. Om en halvtimme börjar step up-passet jag skrivit upp mig på, och samtidigt ska Annika köra Flex, ett skönt stretchpass vi testade igår. 

Jag vet inte hur jag ska ta mig an den självvalda uppgiften att beskriva denna resa. Men ramarna är: barnfritt boende på Ving Sunprime hotell, en väldigt fräsch anläggning precis vid en gullig sandstrand, med cykelavstånd till Palma centrum och gångavstånd till glassiga Puro beach dit vi kommer slinka in på en drink vad det lider. Helpension med god och nyttig buffé (fast det finns onyttigt också, imorse blev det en pannkaka med nutella!), gott vin till det och vatten och frukt så mycket man orkar under dagen. 

100 glada Amelia-läsare, unga som äldre, vältränade som soffpotatisar och otroligt duktiga och peppande profiler som håller i (de 15) träningspassen och har föreläsningar och workshops varje dag. 

Alltså, det är overkligt underbart! Annika körde löpträning imorse klockan åtta, då låg jag kvar och kände lugnet. En god frukost vid poolen med utsikt över havet och halv tio var det dags för Dance-fusion (med grymmaste 70-talsmusiken) på stranden med Cecilia Ehling från programmet Let's dance. Hon är så söt och go som hon verkar! 

Direkt efter körde vi rätt tuff träning med någon kändistränare som heter Leila Söderholm, den mest pigga människa jag träffat! 
Dusch, läsning vid poolen och sedan power nap efter lunch. Sedan tog jag en paus i bloggandet!


Därefter körde jag en timmes power step. Sen var jag helt slut! 
Efter cava på pooldäck med alla andra tjejer, lyssnade vi på Leilas otroligt inspirerande föreläsning om hur man kan få in träning i vardagen, tex att man bestämmer att varje gång man går in i köket, ska man göra 10 utfall eller benböj eller vad som helst. Det blir rätt många på en dag... Och det ger resultat! 

Väldigt god middag på ett av "våra" långbord och ikväll hamnade jag bredvid en urmysig tjej och vi började genast prata relationer, vilket visade sig vara även hennes favoritämne! 
Hon bjussade även på lite skvaller; hennes exman dejtar Amelia Widell (lillasystern till Amanda Schulman och Hanna Widell) och de pratar om att flytta ihop hihi! 

Nu är klockan tio och det är dags att gotta sig i morgondagens schema och bestämma sig för vilka pass man ska ta! 

Annika gör sig redo för zumban igår, som blev veckans första pass! 


Efter zumban körde vi Flex! 

Galet roligt var det att köra Saturday night fever- och John Travolta-moves! 


Den här underbara duracellkaninen Leila visade hur man kan träna slides och skapa ett löpband, med papperstallrikar! 

Hm då ska vi se vad vi ska välja i morgon...! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0