Här ska skrivas kontrakt!

Sofie höll en jättebra föreläsning med konkreta tips om hur man når sina mål!
Hom tycker att man ska upprätta ett kontrakt med sig själv och signera det. Det är precis vad jag tänker göra nu istället för att lyssna på Malin Berghagen. Efter det hårda "Maxa din förbränning"-passet i stekande sol, testade jag (och samtliga övriga Amelia-resenärer) Malins yoga. Jag var skeptisk till vad yoga ger, och jag bröt faktiskt efter halva passet. Jag tycker inte att det är varken kul eller skönt. 
 
Men att halvligga på sängen med eftermiddagsbrisen som leker i de skira tyllgardinerna med ett glas bubbel och det solklara målet (och dess belöning) framför ögonen, det tycker jag är både kul och skönt.
Mitt solklara mål är ett luddigt mål: att komma i form.
 
 
Det är uppdelat i två mindre luddiga, högst mätbara mål; att orka springa en mil samt att få plattare mage (från 90 cm runt om, till 83 cm).
Deadline: 1 juli 2015.
Belöning om målet uppnåtts: bokning till Amelias oktoberresa! 
 
Det finns en brasklapp, och det skulle vara att någon professionell inom området skulle tala om för mig att jag inte kan träna inop magmusklerna dit jag vill (på utsatt tid). Leila sa att hon haft distas som det heter (betydande separation av de inre magmusklerna pga tajta förlossningar) och att hon fick ihop dem, en bit. Att hon har superplatt mage beror tyvärr på att hon haft cancer i magen och fått operera. Jag vill och tänker tro att mitt magmål är realistiskt, men om jag inte märker resultat om ett par månader och rådfrågar någon som svarar att det faktiskt inte går, kommer jag ändra mitt mål till att "bara" klara att springa en mil, för att få boka på mig till resan. (Min belöning förutsätter att Per är med på noterna, men han är ju så snäll så det tror jag att han är! Ska ta upp ämnet vid tillfälle..!)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0