"Det är inte möjligt!"

Idag satt Nelly för första gången på en riktig cykel. Vi var hemma hos Felix och lekte och jag sprang efter och höll i en stång i cykeln men misstänkte att det inte behövdes. Och mycket riktigt, Nelly kunde cykla! Bara sådär! Hon var salig och gastade: "Det är inte möjligt! Jag kan cykla!!" 

Hur länge har hon kunnat det? Och hur kan man liksom bara det? Jag trodde det var något man övade och övade på. 

Inför påsk beställde jag en Hello Kitty-cykel till henne via jobbet. Den kom tyvärr inte till påsk och har fortfarande inte kommit men dyker den inte upp snart får vi skaffa henne en annan. Hon ville verkligen bara cykla och cykla och det kan man ju förstå. 

Och igår klipptes Linn och Julia för första gången, det gick hur bra som helst! Tyvärr satte tjejerna fram i-pads som jag tyckte var helt galet och det hade gått fint utan dem. 

Fattar inte varför vuxna ska trycka fram skärmar framför näsan på barn i tid och otid. 
Barn ska synas men Gud förbjude att de skulle höras! Fort fort fort, håll dem lugna (apatiska) genom att sätta på en film eller ett spel... 

Och så helt plötsligt slutade Linn med blöja i måndags! På dagtid, det är inte tal om att ytterligare en onge ska vakna och "dissa twalotten" tre gånger per natt. 
Hon är mäkta nöjd och belåten, och inte en olycka på hela veckan, varken på dagis eller hemma! 





Kommentarer
Postat av: Ankan

Det låter underbart samtidigt som det är skrämmande, men jag tror faktiskt att dessa små ongar håller på att bli stora.

"Det är inte möjligt!" Älskart!

2014-05-10 @ 10:40:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0