Den där handduken är snart inkastad

Klockan är fyra och jag har fortfarande inte sovit en enda blund. 
Det är verkligen fantastiskt att folk måste tala om för mig att det är BRA att barnen fått vattkoppor. Och ännu bättre att två fått det samtidigt. Hur f-n kan det vara bra?! 

Två saker är säkra; de som säger så har INTE haft två barn med vattkoppor samtidigt, och det står helt klart att de inte kan förstå hur jävligt vi har det som aldrig får en enda natt utan en helvetes massa uppvak/uppstigningar, ibland upp till 30 uppstigningar per natt! 
I sådana här stunder undrar jag vart mitt liv tog vägen.

Men precis nu vaknade Nelly som ligger bredvid mig och sa: "Mamma, jag är glad att du inte är en sjöhäst." "Varför det?" "För då hade du simmat i vattnet." 
Tack och lov för all den kärlek man får från barnen. Men det hade varit fint om de kunde bjussa på liiite mer sömn. 

Kommentarer
Postat av: Christine

Lider med dig! HUA vattenkoppor är inte att leka med ens med ett barn så kan bara ana hur det är med ett.... Tack o lov att de bara har det en gång !

2014-06-02 @ 23:31:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0