Ja, vem vet?

Igår i bilen till dagis sa jag till barnen att de är det bästa jag har, och till Nelly la jag till att hon ju är mitt första barn; innan jag fick henne var jag inte mamma Lotti, utan bara Lotti.
"Men vad var du då? En elak häxa eller?"

Eh, nej kära lilla barn, det blev jag först när jag blev mamma! 

Men ibland är jag mindre elak häxa och mer glad mamma Lotti, som då jag sovit i gästrummet vilket jag gör inatt! 
Så i morgon blir det spinning och shape på lunchen sen en härligt harmonisk eftermiddag med mina juveler. 

Åtminstone de första minuterna på dagis och på väg till bilen, för det är tydligen helt omöjligt att sitta bredvid sin syster i baksätet heeela vägen hem, en färd på fem minuter, utan att bråka. Men jag minns att det var samma sak när vi växte upp så det ska väl vara så. 

I bilen till farmor i lördags var det dock lugnt; Julia läste Barbapapa för Linn! 



Annars bråkas det ju mycket om vem som ska få sitta fram, det är viktigast för Linn och ibland är det det första hon säger när hon vaknat på morgonen. Men så blir hon ju också genuint lycklig när det är hennes tur! 

Tur att varken hon eller hennes systrar vet vad jag tydligen svarade i New York för ett år sedan, på frågan om jag saknade barnen. "Fråga mig inte vad de heter; jag har ingen aning!"

Over and out från bästa rummet i huset! 


Kommentarer
Postat av: Ciccie

Fina bilder o dagens garv! Ska bli skoj att träffa Linn snart igen o diskutera vad som är viktigt i livet. Känner att hon kan ha en hel del input :-)

2014-03-20 @ 23:55:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0