Vita sjukhus och gröna rockar och lite midsommar

Det är något med sjukhus och sjuksköterskor som framkallar oro, inte bara hos min lilla Linn som just nu opereras, utan även inom mig. 

Gråten är fasligt nära att vinna över kontrollen och bryta sig ut, det känns som om den skulle kunna komma inte bara från ögonen utan också från halsen och näsan... 

Linn fick inopererat rör i öronen i januari och sedan dess har hon tappat ett och får nu ett nytt i vänster öra. En läkare har bedömt att hon behöver rör pga vätska i öronen men ändå känner jag mig skyldig. 

Hade inte vi, och sedan framför allt jag, efter återbesöket i mars då det visade sig att hon tappat ett rör, men läkaren tyckte att vi skulle "vänta och se", tjatat om ett nytt möte, hade hon inte blivit sövd och inte haft rör alls. Hon lider inte av att ha rör, hon liksom så många andra barn, behöver rör, men det är skrämmande att tänka på att hon inte fått det om inte vi legat på. 

Vi upplever att hon började sova bättre i januari efter operationen och även om det inte måste finnas ett samband, känns det bra att kunna utesluta att det är något fysiskt som stör sömnen. 

Trots att alla läkare och sjuksköterskor är lugna och snälla, blir barn rädda så fort ordet "doktor" kommer på tal. Vi föräldrar (ja, inte Per och jag såklart!), har en tendens att "hota" barn med sjukhus och doktor och tandläkare om de inte gör som vi säger. Vansinnigt. Vi borde prata om doktorn i positiva stunder när det inte är aktuellt med ett möte. 
Tror det är dags att köpa nya doktorsväskor till barnen och låta dem "hela" varandra, och mig!
 

Nu väntar jag på att lilla fröken ska vakna upp, sedan ska vi vara tillsammans hela dagen. Vi ska till mormor i Åsa och där finns både lekplats vid havet och Åsa hembageri som nog kommer få besök idag..! 

Passar på att ta med några foton från vår mysiga midsommar på Mollösund!


Nej, tigern fick ingen krans. Men Nelly älskade den jag gjorde till henne (min första någonsin!) och hade den non stop till läggning! 

Pappas fina tårta!

Ingen av tjejerna ville dansa runt midsommarstången så det blev glass istället! 


Mys!


Äntligen accepterar och älskar Nelly sin nya cykel som hon tyckte var för liten! 
Som hon har cyklat de senaste dagarna!


Linn gillade sin fuskkrans


Men Nelly älskade verkligen sin! 









Kommentarer
Postat av: Cillan

Fina bilder!!! Skicka gärna några fina per mail så man kan framkalla! Har tomma ramar! :-)

2014-06-25 @ 23:55:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0