Livet leker! Trots allt, faktiskt!

Per har snart varit borta i en av två veckor, det här med att vara singelmamma är i n t e min grej, jag har apmycket att göra på jobbet och Linn har svinkoppor och får inte gå till dagis. 

I lördags var jag inte på världens bästa humör. När jag är ensam hemma med barnen bråkas det något helt galet mycket. Det blir mycket färre konflikter när vi lämnar huset. Men med rutten sömn känns det ibland riktigt jobbigt att åka iväg med tre ongar. Men det är bara att ge sig av, och i lördags eftermiddag hade vi en mysig stund på Frölunda torg. Lördagsgodisshopping (liiite halvsvårt att se till att ingen stoppade näven i alla lådor med plockgodis. Om man bortser från att jag kom på Linn med att stå och slicka på plasten kring en godislåda, gick det förvånansvärt bra!), ett uträttat ärende för min egen del, karusellåkning och Nelly som åkte en sådan där stor uppblåst rutchkana, samt hoppade "bungyjump". 

På kvällen ville Nelly absolut inte lägga sig, så jag valde en ny strategi: ge f-n i att tjata, och låta henne titta på Mello en stund. Mysigt för en annan också! 

Igår mötte vi upp mamma på Freeport för brallorna jag köpte förra veckan sprack efter två dar! Idag hade jag de nya, och de sprack ännu mer! Men hallå, jag har ju börjat träna! Måste ju vara brallorna det är fel på!! 

Igår eftermiddag började Nellan på knatteskutt. 8 killar och två tjejer som får prova på olika sporter, diverse bollsporter och så kanske lite gymnastik. Nelly och den andra tjejen fann varann och hade kul men att lyssna på den tålmodiga, gulliga fröken, det blir nog den riktiga sporten! 

Fantastiska mamma var hemma med Linn idag och doktorn ordinerade helt annat än den förra (suck) så nu fick vi en salva som ska få ordning på hennes sargade uppsyn. Även i morgon är mamma hemma med henne. Man kan ju  (om man inte känner mig) tro att jag är hjärnkirurg eller nåt, men det är bara för mycket på jobbet. Det här med att jobba 75%... Jag förstår vad folk varnade mig för! Men det är ju så kul! Att jobba, OCH att få hänga med kidsen! 

Och så är det bestämt att vi ska fira jul utomlands, bara en sån sak! Hela familjen Hed och familjen Hed-Lundberg, blir väl en 12 pers eller nåt, ska gotta sig i solen på Teneriffa i en ordningkåk som brorsan hittat. Smutt värre då alltså!
Och familjen Hed-Lundberg kollar hur det ser ut på Ving-hotellen i närheten för att checka in där när övriga familjemedlemmar åker till Sverige efter en vecka i solen. 

Och i morgon är det tisdag och då rider "vi"! Alltså Nelly rider och jag pustar och frustar bredvid när hästen travar i den tunga manegejorden eller vad det kan tänkas heta. Tur man har flåset uppe - not! 

Men nu ska jag njuta av att sova i gästrummet för andra natten i rad. Sa jag att mamma är bäst?! 

Livet leker faktiskt! 

Kill i magen

Jejeje, orka lyssna! 

Slut innan Mello hunnit börja :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0