Nelly + Timbuktu = sant? Och lite annat

Nelly ikväll:
"Mamma, det är okej att jag kommer bli gammal, men jag vill inte dö! Som Astrid Lindgren gjorde..."

På delad första plats kom tankarna "så du vet vem Astrid Lindgren är? Och att hon är död?", och "har ungen inspirerats av "Alla vill till himlen men ingen vill dö" av Timbuktu?"

Hur ska man bemöta oroliga befallningar som "Mamma! Du får inte dö, och lämna mig och Linn och Julia!"?

Nåväl. Det blir vita halvlögner som så ofta. "Jag kommer inte dö på väldigt väldigt väldigt länge." (Det kan ju inte jag veta.)


För att jobba med film är jag genant dålig på att se film och serier, vi kollar i princip (inte "av" princip) aldrig på teve, förutom "Så mycket bättre", och förr "Mästarnas mästare" och liknande. 
Men nu har vi sent om sides börjat kolla på Suits! Har bara sett två avsnitt men längtar till nästa. Påminner om Boston Legal som vi verkligen gillade, med två trevliga skillnader; i Suits är (nästan) alla snygga, och serien utspelar sig i NY!

Snygga kan man inte kalla tofsarna Per gjorde på Julia idag, men med tanke på att de rycks ur efter 20 sekunder spelar det inte så stor roll! Och så har han ju ett tag på sig att öva innan tjejerna börjar med gymnastik och ska ha ordentliga tofsar och Gud vet allt!

Vi var på gymnastikuppvisning i lördags, oj vad det skulle passa både en och två och kanske tre små lundbergare! Speciellt om man får krama Bamse..!










Tre hottenhotter som vägrar hårspännen och hårband, men som måste gå till frisören snart. Det kommer bli...intressant! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0