Avguda Jenny Strömstedt!

Hon är så vettig, denna kvinna! 

Det är PRECIS det man ska prata om som par inför föräldraskapet; hur ska man hantera sömnbrist och skrik, och "vilka förväntningar man har på att få ha kvar sitt gamla liv med jobb, utekvällar och innebandy". 

Och så tycker jag att man borde öva på föräldrakarusellen genom att låna några barn en helg. Jag har sagt det förr och säger det igen; det går bra att låna mina! 


Martin Rolinski, dig har jag bara en sak att säga: Yea right att du aldrig blir arg på dina barn (hur fel det än må vara att bli arg på sina barn). 


Jag blev givetvis INTE arg utan skrattade så jag grät i måndags morse när Nelly inspekterade mig och med en röst som om det vore den finaste komplimang sa: "Va långa tuttar du har, mamma!". Och igår muttrade hon inte fullt lika glatt att jag hade sticksiga ben. 

Sicken tur att jag inte förväntade mig att jag skulle raka benen varje dag som mamma; vad besviken jag hade blivit! 



I morgon är det skärtorsdag och påsken inleds med lång dag på jobbet följt av häng med Elin och Karin i Majorna! 

Hemma har vi tjuvstartat med kaninmålning och på dagis fick barnen träffa påskhäxan i skogen idag. 

Vår fantastiska förskola behöver en juvel född 2011 (för att till hösten bli ytte pytte tillsammans med Linn och Julia!), så om någon vet någon... 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0