Lyx

Vilken lyxig helg!
Sitter i bilen med en sovande Linn bredvid mig, strax ska hon få följa med på sin första brunch! Regnet öser ner och svarta paraplyer syns överallt. Står tillfälligt parkerad utanför mässan innan krubb på Panorama med girlsen.

Igår åkte Per, Ingrid, Nelly och Julia till Katrineholm, de kommer hem imorgon eftermiddag. Linn sov i Åsa så igår hade jag 7,5 h för mig själv!

Efter en frukost på stan åkte jag hem och la mig i sängen med "Sofis mode", somnade och vaknade 1,5 h senare! Killarna jobbar på för fullt men de stör inte.

Jag rensade undan barnens och mina sommarkläder och lite annat som jag mår bra av att kunna bocka av.

Vid 17 kom mamma med Linn och vi två hade en mysig kväll! Idag har vi haft en lika mysig förmiddag bara hon och jag.

Det GÅR inte att tappa humöret! Det är ju så galet enkelt, i min värld, att bara ha en liten docka att ta hand om. Som dessutom är i den ljuvliga 2-årsåldern. Hon pratar och pratar och skrattar och är helt underbar!

Jag är ingen dålig mamma!
Jag är ofta irriterad och stressad på helgerna tyvärr. Men det beror till viss del av att situationen; att alla barnen drar i mig, ropar på mig, vill ha välling av mig och Gud vet allt, är mig övermäktig. Jag räcker inte till, och jag kan inte acceptera det...

Jag tror de lyckligaste och mest harmoniska människorna är de som accepterar sin situation, hur den än ser ut.

Vår situation är inte dålig, vi är lyckliga som fått tre barn. (Och vi har mycket annat att vara lyckliga över också.)
Om jag nu inte accepterat det faktum att jag inte räcker till (så som JAG VILL räcka till), så betyder inte det att jag är en dålig mamma. Jag blir stressad och är dålig på att hantera stress (önskar jag var bättre på det, Per!), men jag är ingen dålig mamma.
Det har jag blivit påmind om nu tack vare den här helgen.

Tror förresten det är första gången sedan hon var liten som Linn har badkaret för sig själv!

Killarna förlänger taket från entrén så att vagnar och cyklar kan stå ute i regnet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0