"Har du dött, eller?!"

Nellys nya fras. Används ett antal gånger varje dag, om man inte svarar på en fråga inom ca 1,5 sekunder.
 
Nu önskar hon sig inte så mycket längre, utan kör med "när jag blir stor...". Då ska hon ha egna bebisar som hon får lyfta, hon ska ha en hund som heter Cosmo, hon ska ha långt hår...
 
Idag körde jag fast med bilen på en provisorisk p-plats (på grannens obebodda tomt). Innan jag insåg att jag var tvungen att be grävmaskinskillarna om hjälp att dra upp den, utan fortfarande höll på och spinna mer och mer, råkade ett litet "helvete" sippra ur munnen på mig. Nellan satt bredvid mig. När en liten 3,5-åring säger "helvete" låter det gulligt. Men lika kort tid det tog för henne att fastna för det ordet, lika lång tid är jag rädd att det kommer ta att få henne glömma bort det. Det är INTE gulligt när en 3,5-åring säger "helvete". Inte på förskolan i alla fall. Då kommer ju fröknarna undra vad som försiggår hemma hos oss. 
 
I övrigt lutar det åt att det blir en liten tripp till Gotland i sommar i alla fall! Åtminstone för min och Nellys del. När jag såg senaste numret av en inredningstidning och den givetvis (som alla) innehöll ett hem från Gotland, sa jag till Per att det känns overkligt att inte åka dit i år. "Flyg dit ett par dar då, du och Nelly!" Taget! (Blir lite större apparat att åka hela familjen, då måste Per köra med en fullastad bil, och jag och Pernilla flyga med barnen.)
 
I fredags var vi på Beas störtsköna 30-årsfest på en innergård i stan, troligen en av sommarens bästa kvällar! Så varmt så man trodde man var utomlands. Och dj:en...! Herre, vilket ös han ordnade! Jag övervägde att ta plats i mitten av ringen och riva av klassiska dans moves som The sprinkler system, motorsågen, trappan... 
 
I lördags blev jag akut sugen på Vino tapas goda mat, så Per åkte in och köpte alla goda tapas de har, sen mumsade vi friskt i oss ute på balkongen i den ljumma sommarkvällen. En stund innan var det småtjejerna som njöt av fågelkvittret och doften av syrén (?) i den för övrigt tysta kvällen.
 
Mysig innergård, supergod mat, trevliga människor och grymt ös på "dansgolvet"!
 
Naturligt så det förslår!
 
Nya sängen funkar ganska bra! Det är väldigt roligt att springa och kasta sig i den gång på gång när det är läggdags. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0