En speciell dag

Idag har jag varit på öppna förskolan för sista gången! Jag har varit där mer eller mindre regelbundet under tre års tid, men nu är det slut på den eran.

Idag har det dessutom skett en stor grej i Linns liv (och således i mitt mammaliv!); hon har sagt sin första mening på tre ord! Och hon har sagt den meningen m å n g a gånger idag. Första gången hon sa den var i förmiddags på öppna förskolan, i mysgropen där man landar när man åker rutchkana. Linn och jag satt där, en unge kom farande, Linn tittade på mig och utbrast:
"Akta dig, mamma!"!
Kärlek och empati, inga dåliga ingredienser i sitt livs första treordsmening! Dessutom har ungen, efter åtta månader av avsky, totalvänt och börjat älska att bada! Genast blev livet mycket lättare!

Nu är jag på väg till stan för en middagsdate med Jo!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0