Dagens "att tänka på" för fröken Hed!


If you think our hands will be full, imagine our hearts!
 
Denna ljuvliga rad såg jag en nybliven tvillingmamma skrivit på sin facebook. SÅÅÅ ofta man fått höra att man har  fullt upp som har tvillingar, alltså det har inte alltid känts positivt menat. Det faktum att man har tvillingar. Flera gånger på öppna förskolan, har något smart as sagt saker i stil med "vi har tvillingar i släkten så jag var ju rädd att vi skulle få det, men som tur var fick vi inte det!". Detta har inte hänt på de förskolor jag går till varje vecka, utan där jag sällan är. 
Inte lika ofta har någon sagt något som har att göra med hur mycket KÄRLEK det innebär att ha tvillingar, något i stil med "Oj vad mycket kärlek ni måste känna, och både ge och få!".
(Det KAN också hända att vi som föräldrar inte är lika snabba att tänka så, utan snabbare på att "beklaga" oss över hur krävande det är. Om inte annat, inför varandra ;) )
Tvilling eller ej, som mamma måste jag säga att syskonkärleken barnen emellan slår det mesta! Snacka om villkorslös, ren, äkta kärlek to die for! Att få beskåda syskonkärlek... Det är vackert!
 
Nu ska jag hämta Nelly, sen ska vi hoppa på studsmatta hos Doris! Jag anar att min skuttande dotter kommer önska sig en studsmatta innan dagen är slut..!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0