Pirr pirr!

Start spreading the news... Imorgon bär det av! Jag tror jag har lite resfeber... Vad det nu är :)
 
Och så undrar jag lite hur det ska gå för Nelly med att sluta med napp. Idag på dagis har de varit ute i skogen och träffat påskhäxan, och till henne har Nelly (hoppas jag!) gett ett påskägg fyllt med nappar. Senast imorse gjorde hon klart för mig att ikväll, när det är mörkt, måste hon absolut ha en napp i munnen. Så att säga att hon är med på detta, skulle vara att ljuga... Men nu är det dags!
 
Som av en ren händelse kommer det ligga en present på hennes säng i eftermiddag. Jag hoppas verkligen hon accepterar denna lilla "byteshandel"... Lite orolig är jag, samtidigt som jag är övertygad om att alla sådana här grejer är mindre jobbiga än vad vi föräldrar tror. Vi glömmer bort hur anpassningsbara barn är. Och tryggheten som vi säger att nappen symboliserar (för att rättfärdiga den? För sugbehovet har ju försvunnit för länge sedan) finns ju förhoppningsvis i barnet självt, och inte i nappen... Nog om detta!
JAG SKA TILL NEW YORK!!! Med fyra grymma brudar, smaka på den!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0