Mycket av mycket!

Den här veckan har innehållit en trevlig blandning av mycket kvalitetstid med barnen, egentid och även Per&Lotti-tid!
Nelly sov i Åsa natten till idag, och gör så även till imorgon, på egen begäran! När jag ringde förut, pratade vi i ca 10 sekunder innan hon avbröt mig och sa "mamma, jag orkar inte prata mer med dig nu, hej då!". 
 
Ett av mina femtioelva "projekt" innan jag börjar jobba till hösten, är att spendera mycket tid med var barn för sig. I tisdags var jag med Nelly på dagis halva dagen, igår var jag på öppna förskolan med bara Linn, och idag med bara Julia. Riktigt lyxigt, och uppskattat tror jag!
Linn har svängt lite nu tycker jag, från att ha varit snabb på att riva eller dra Julia i håret, till att snabbt ta sig fram och klappa och krama henne när hon är ledsen, så gulligt!
 
I måndags var Per och jag på Loulou, gamla Bliss, numera meat packing district-inspirerad restaurang med coolaste "spegeln"! På tal om kött, idag hämtade Per ett halvt, ekologiskt, lamm från grannen vars kompis pappa föder upp sådana. Så om någon är sugen på lite lammkött, sväng förbi vet ja! Men inte under påsk för då är mammi på semester, MOHAHAHAHAHA! Japp. Jag ser verkligen fram emot NY-resan :)
 
Nellys nya trosor är en succé! 
 
Fredagsmys med Nelly = popcorn. Med Julia och Linn = pannkakor. För säkerhets skull kollar Julia så att inte Linns smakar bättre... (tack Karro för inspiration till nya, "locka-fram-våren"- haklappar!)
 
Kändes lite ovant att inte kunna titta sig i spegeln på restaurangen!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0