Dagens tips!

Om du funderar på att dra ut en visdomstand - gör det inte!
Om du verkligen verkligen måste, är över 25 år och tanden sitter i underkäken, se då till att planera detta ingrepp, alltså se till att boka bort ditt liv för en vecka framåt!
 
 
Det måste inte göra så ont som i mitt fall, men ta inte risken. Jag har varit ett monster skapat av smärta under en veckas tid nu, och trots två återbesök (det senaste igår) hos min tandläkare, var det så illa ikväll att jag fick en tid på Tandakuten vid Odinsplatsen. Nu har jag fått fett med bedövning, såret har spolats rent, det har konstaterats infektion i det öppna såret (varför är det inte sytt?), och någon slags tygremsa har tryckts dit som ska sitta i ett par dagar. Den ska visst verka infektionshämmande, smärtlindrande och givetvis bortstötande av nya bakterier från matrester mm.
 
Annars är det bra ;)
Linn har lärt sig ett nytt ord: Nej! Idag har hon svarat nej på ungefär etthundra frågor/uppmaningar. Ibland är hon extra tydlig genom att frenetiskt skaka på huvudet samtidigt, som om det behövdes. Arga leken-minen använder hon också, men utan att snabbt börja le som annars.
 
Det nya i Julias språkvärld är att hon härmar mig när jag säger "ajabaja" och "hötter" (hm så stavas det inte va?) med fingret när jag tillrättavisar henne eller Linn. När jag säger till Linn, kommer Julia snabbt till min hjälp, skakar ihärdigt på huvudet, säger "ajajaj" och hytter (bättre stavning?) med pekfingret, med en nöjd uppsyn!
Jga måste säga till de små på skarpen när de drar Nelly i håret eller liknande, så att inte Nelly känner att jag är hårdare mot henne än mot dem. Samtidigt går det ju inte att bortse från att de inte förstår lika bra som hon, så helt lika kan det ju såklart inte bli.
 
I eftermiddags var det drop in-fika på dagis, Nelly ville att vi skulle ta med Julia så det gjorde vi. Pernilla fick känna på hur det är att bara ta hand om ett barn, och Julia fick en försmak av livet på förskolan. På torsdag när mamma hämtar N på dagis, kommer troligtvis Pernilla ta med sig en lite kotte hem till sig ett par timmar så att jag kan vara hemma ensam med den andra. Känns som en bra grej att dela på dem lite då och då, dels för deras självständighetsutveckling, och dels ge dem 100 % uppmärksamhet.
 
Jag fortsätter knapra mina tabletter och hoppas att tandvärken ger med sig, och ser fram emot inte mindre än tre kommande (barnlediga) resor: NY om bara tre veckor, underbara Cassis (denna pärla en liten bit utanför Marseille) med Lojsan, och Stockholm med Brynellan i början på maj för Springsteenkonsert! 
 
Här ska vi väl trivas, Lojsan? Havsutsikt och frulle vid poolen.
 
En söt hamn, en mjuk sandstrand mitt i hjärtat av den lilla byn och massor med restauranger som vet hur man tillagar fisk och skaldjur! 

Kommentarer
Postat av: Lojsan

Skönt att du mår bättre! Men fy fan för värk i tänderna...kanske lite bra att inte ha några alls;)

Fy tusan vad nice att åka till new york..du kommer älskat. O i cassis ska vi ha det underbart! Längtar sedan!

Hälsa goa familjen!

Kram

2013-03-07 @ 21:52:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0