Jag är sååå busy! ;)

Jag sliter med kidsens "Mitt första år"-böcker de kvällar jag orkar göra något, och känner att bloggen inte får så värst mycket uppmärksamhet...
Men det här med albumen och böckerna hänger över mig, det MÅSTE bli färdigt!
(Det är väl solklart att Linn vill hitta dokumenterat när hon första gången vände sig från mage till rygg, och från rygg till mage, och när hon dansade första gången. Och Julia kan det ju inte bli folk av om hon inte vet det exakta datumet för när hon upptäckte sina fötter, satt utan stöd, åt sin första smakportion... Eller?!)
Det här är ett av mina många "små" projekt. För övrigt pågår en del projekt med hemmet också.
 
Tomten har dränerats och i helgen lades större delen av vår nya uteplats. Efter midsommar kommer ny gräsmatta (det var den supersnabba versionen av detta monsterprojekt). Elektriker har varit här och styrt upp fler spotlights i huset, en andra diskmaskin mm, vi har fått larm installerat och för en stund sedan åkte ett par killar hem som fixar sånt som har en tendens att bli kvar... Typ listen runt trappan när man kommer upp på andra våningen, nya handtag och lås på alla fönster. I hela huset. Osv. Pust och stön, varför köpte vi inte ett nyckelfärdigt hus?
 
Fast vår plan är att vara färdiga till nästa vår, och trots att vi har stora projekt kvar (staket och grind, måla om huset, parkeringen, cykelskjul (?), inreda nedervåningen mm, så tror jag vi löser det! Och vi trivs ju så himla bra här!
 
Barnen tycker det är så kul att öppna brevlådan, så nu kommer det post flera gånger om dagen. Det mesta gång två och tre är gräs och löv...
 
Rådjur och harar och ekorrar finns det gott om. Fasanen lever fortfarande tyvärr, coolare var det då med räven vi såg för ett par veckor sedan.
 
I lördags.
 
I söndags. Regnet öste ner. Jag utmanade mig själv och tog med barnen till Universeum. Det gick bra! Det var nog betydligt jobbigare att bära sten och gräva jord mm i hällregn...
 
Slutligen mitt nya favoritfoto som jag knappt kan se mig mätt på. Linn och Julia roar sig med att prutta varandra på magen, det är nog det bästa Julia vet! Per och jag är befriade från denna aktivitet, däremot vill framför allt Julia gärna prutta på våra magar, den synen är inte lika gullig som ovan..!
 
För ett tag sen frågade Nelly mig varför jag har så tjock mage. "Jo du förstår, mamma har ett beroendeliknande förhållande med socker och vräker i sig bullar och choklad och godis till som tätt". Kunde jag ju inte säga, tankar om sånt tjafs som att vara smal kommer tids nog ändå :(
 
Det var allt för nu! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0