En milstolpe i mitt mammaliv

Den här veckan har jag varit ovanligt mycket själv med alla barnen. I onsdags var Pernilla ledig, och efter dagis åkte vi till Sisjön och uträttade några ärenden, fikade och lekte. Det gick jättebra! Jag såg att en liten farbror suckade när jag kom in på kaféet med barnen, men de satt som ljus och geggade med sina bananbitar i lugn och ro. När de suttit klart och gick omkring och kikade, var de bara gulliga och sådär oemotståndliga som barn kan vara så att även små farbröder har svårt att slita blicken från dem!
 
Eftersom Pernilla var barnvakt igårkväll, var hon ledig idag. (Kvällen på Swedish Taste var mycket lyckad! Jag känner inget behov av att gå dit och äta igen, men det är kul att ha varit där. Bra service och god mat såklart.)
Pernilla var ledig idag som sagt, och Nelly är ju hemma från dagis på fredagar.
 
För första gången var jag själv med alla tre på öppna förskolan! Och det gick galant!
Inte för att jag är grym på något sätt, utan för att mina barn är det! Nelly såg jag knappt röken av, hon har blivit tokig i ormar och springer omkring med en läbbig gummiorm i högsta hugg, och en två meter lång tygorm tillsammans med en jämnårig tjej. Julia och Linn har blivit...coola!
De gallskriker inte längre när jag går ifrån dem för att värma mat, och de tyr sig inte till mig på samma sätt som förr. Linns ögon tårades när jag gick iväg på toa, men hon var tapper och grät bara lite tyst i sisådär tre sekunder, sen var det lek och stoj som gällde igen. Julia går gärna och sätter sig i någon annan mammas knä under sångstunden, och stundtals glömde jag bort att jag hade ungarna med mig, utan kunde föra ett normalt samtal med några andra mammor en lång stund!
 
Det är svårt att beskriva hur det känns, men ord som lycka, tillfredsställelse, (ok jag erkänner; lite stolthet) energikick..., passar in i fröken Heds allmäntillstånd just nu! 
 
Yes vi klarade det ;) (Min underbara Nelly!)
 
Min underbara Julia!
 
Min underbara Linn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0