Mina stora tjejer

Det verkar som om inskolningstimmarna är dagens höjdpunkt!
Idag var det inte förrän 14-16, och större delen av förmiddagen gick Linn och framför allt Julia och gnällde, frågade efter pappa och gnydde "Åka pappa bil" hit och "Åka pappa bil" dit.
Det går som sagt så himla bra. Idag hade barnen fått vinka hej då till Per. Linns underläpp hade darrat lite, men hon hade inte börjat gråta och inte blivit ledsen. (Gud förbjude att barnet skulle bli ledset ;) )
Vi har fått beröm för att barnen äter så bra, för att de leker så bra (?) och för att de, när de bråkar om samma sak, ger sig med en gång då någon vuxen påpekar vem som hade saken först. 
 
Julia kör blöjfritt hela dagarna utan de få timmarna på dagis. Hon är så cool! Springer och skvätter på pottan i ett kör. Även den andra biten sker där, mäkta stolt är hon när hon synar vad hon åstadkommit! Mäkta fascinerad är Linn, men vägrar ändå att göra varken det ena eller det andra på pottan än.
 
Och Nelly... Kärleksfulla, envisa, snabbtänka, underbara Nelly. Just nu älskar hon alla, så fort man nämner ett namn brister hon ut i ett "Åh, jag ÄLSKAR ju henne!" och så suckar hon lite som om hon var en prinsessa instängd i ett torn.
 
Idag höjde jag rösten åt Julia och Linn som höll på att banka sönder duschväggarna av glas där uppe. Genast bannade Nelly mig, sa att jag skulle vara glad, och att jag inte fick skrika på barnen. 
"Nästa gång får du be dem snällt, så här..." 
Jag bad om ursäkt och höll med om att hon har helt rätt; jag gillar inte att barnen skriker, då ska ju inte jag heller göra det.
Två sekunder efter sa jag därför till igen angående duschen, denna gång vänligt men bestämt.
"BRAAAA mamma! Vad duktig du är! Vad glad jag blir när du lyssnar!" Och så fick jag en bamsekram av mig 3,5-åriga läromästare! 
 
 
Finns det något gulligare än när små barn gullar med dockor?! Linn pratar så kärleksfullt till sin docka (som hon visserligen i nästa stund dänger i golvet) och Julia ger mig sin docka, och hon ger mig den så försiktigt så försiktigt med båda armarna om den så att den inte ska ramla i golvet.
 
Jag förstår hur du känner, Linn! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lojsan

Åh, goa ungar! Längtar efter att få se er men det lär väl tyvärr deöja:( Kul att det går bra på förskolan:) ta hand om er. Kram/Lojsan

2013-08-17 @ 20:38:09
Postat av: Lojsan

Skulle ju också fråga vad Linn har på huvudet...ksn inte zooma men ser ut som ett par trosor härifrån;)

Svar: Visst är det ett par trosor! Julia använder numera Nellys trosor, men Linn har ju fortfarande blöja men vill ju givetvis ha trosor hon med..!
Lotti Hed

2013-08-17 @ 20:39:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0