12 timmar kvar

 
 till inskolning av Julia och Linn! Det innebär tre veckor kvar av min föräldraledighet, sedan är det Captech som gäller om dagarna! Lite smått pirrigt känns detta, för när jag kommer tillbaka till jobbet har jag varit hemma i 3 år och 10 månader! 
 
Tur då att vi har haft en härlig sommar, med två veckor på Mollösund, en vecka på Gotland, ett par turer med båten, och ett antal stora projekt avbockade hemma, som ny gräsmatta, ny uteplats, nytt förråd, ny färg på huset, nytt tak och allt som finns kring ett tak, typ stuprännor, och inte minst ny takkupa som innebär ett tredje barnsovrum. Snart påbörjas bygget av muren, och iordningställandet av parkeringen. Det finns planer på ett par saker till...!
 
 
Tänk att dessa småkryp fyller två år om en månad!
Linn pratar en massa, Julia kissar (och för första gången idag; bajsar!) på pottan, de har åsikter om vad de ska ha på sig, de härmar sin storasyster och varandra hela tiden, det är slut på att sitta och gunga, nu är det bara stå upp gäller... De börjar bli stora helt enkelt!
 
 
Inatt sover Linn i det nya, ofärdiga men dock, rummet, så nu har alla barnen varsitt rum, det känns bra.
Och i morgon när Per kommer hem efter första inskolningsdagen och säger att det gick jättebra, kommer det att kännas ännu bättre i mitt mammahjärta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0