Päls is the shit!


Härom dagen köpte jag en liten pälsväst till Nelly. Hon var inte inte helt övertygad, men gillade fodret (ett glansigt tyg med småfåglar på).
Men! Linns och Julias fina Londonpresenter av Lotta föll lilla fröken i smaken och hon speglade sig längre än hon gjort totalt i hela sitt liv! 
Jag blev inspirerad och köpte mig en egen väst idag på Torget. Och en klänning. Av det magiska märket Samsøe Samsøe. Magiskt därför att M var för stor. Och S var för stor! Så det fick bli en XS! Hahaha det är en galen värld!
 
Idag har jag inte bara shoppat, utan även dammsugit min bil med vår grymma industridammsugare eller vad det heter (hittade den i förrådet som jag för övrigt storstädade igår!) och sorterat undan barnens sommarkläder :(
Det blir ingen jul utomlands i år då vi var ute alldeles för sent. Det är inte helt lätt att hitta boende som passar en familj med tre små barn, en mormor och morfar, en singel (som inte är singel men, ja!), och ett par utan barn som kanske skulle klara sig utan tjoande ungar som gör kanonen i poolen hela dagen...
Förhoppningsvis kammar vi oss och tar tag i det i april eller något nästa år.
(Men jag tänker inte städa undan barnens sommarkläder mer noggrant än att jag hittar dem snabbt om ifall att det blir någon solresa i vinter på något sätt i alla fall..!
 
 

Allt med luva blir genast favoriter just nu, och de här finfina västarna har dessutom små öron!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0