Höstmys!

Första gången man ser en brasa kan den nog framstå som rätt fascinerande. Sen att pappa har fuskat spelar ju ingen roll. Ljudet av lågor är där men man slipper risken att träffas av en glödande liten flisa.
 
Igår var Nelly på disko för första gången! Eller ja, hon och Per kikade in när 8-åriga Emelie och 7-åriga Charlie förberedde disko med musik, lampor, ballonger... Så nu vill N givetvis ha disko här hemma! P har tagit ut de små på en vilostund, och N och jag blåser ballonger, och tutar i kalastutor som jag mitt pucko tydligen köpt någon gång. De låter...otroligt mycket!
Annars är den nya hobbyn att blåsa ut ljus. Så jag tänder ljus, och N blåser ut dem. Igen. Och igen.
Men den nya favoritleken, som helt klart seglat upp jämsides med att leka häst, är att leka "hemligkoja". Då har man en stor filt och gömmer sig under den, helst skall det vara N och P. De gömmer sig för riddare och för häxor. "Storhäxan" (det är jag) och bebishäxorna (precis, Linn och Julia!), anfaller sedan! Medan Storhäxan tröttnar ganska snabbt, vill bebishäxorna också vara med under filten, och i några minuter leker de fint tillsammans. 
Mmm, rätt mysigt med inomhus lek såhär i hösttider!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0