Gott LCHF-käk!

Började denna dag med ett ganska taskigt humör. Det är frustrerande och provocerande när jag inte känner att jag får ihop alla bitar i vardagen. Jag vill satsa på mig själv, men orkar inte träna mellan Renatos pass, och bristen på sömn och ork gör att jag slarvar med maten eftersom jag inte orkar ställa mig och laga något vettigt när det är lunchdags.
Jag vill att alla barnen skall ha en meningsfull tillvaro, men låter Nelly se film varje morgon eftersom jag inte kan ägna mig åt henne då de små kräver väldigt mycket. Och så får jag dåligt samvete för det! Trots att jag spenderar flera timmar ensam med N, en eller flera eftermiddagar i veckan, då Pernilla är hemma med de små.
Osv.
 
Men!
När Pernilla tog över vagnen med Linn och Julia vid 13 idag, ljusnade saker och ting. Efter en power nap åkte jag och handlade, och när mamma kom med N, gjorde vi LCHF-godis! Och när barnen lagt sig, testade jag ytterligare ett enkelt recept ur Ferrys LCHF-kokbok. Både godiset (bra, 70%-ig choklad, torkade gojibär, valnötter och pinjenötter använde jag) och "pajen" med västerbottenost, tärnad bacon, färsk spenat med mera, var jättegott!
 
Nelly har varit underbar hela tiden sedan hon kom hem, och vi har bara haft det mysigt, inga gräl i närheten. 
Både Linn och Julia är rasande nära att gå, de släpper taget och går ett par tre steg till närmaste famn, mycket förtjusta!
 
Linn har varit orolig sedan hon lade sig vid 19 och tillslut gav jag upp telefonsamtalet med Lotta och planerandet av tjejhelgen i London som börjar om två veckor!
 
Morgondagens morgonvälling står i kylen, kläder till alla ongar ligger framme, mina träningskläder likaså. Extrakläder till dagis för eventuella kissolyckor framtaget och klart... Nu återstår bara en god natts sömn :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0