Första gången och tredje gången


När Nelly var liten dokumenterade jag noggrant alla "första gången"-upplevelser. Första gången N badade, första gången N vinkade, första gången...
Nu är det snarare fokus på... moi! Första gången JAG åkte ensam med tvillingarna till öppna förskolan, till NK, till IKEA (idag!)..!
 
IKEA-besöket började lite hysteriskt med att jag satte dem i lekhörnan i restaurangen (måste ju börja med att fika!) medan jag hämtade kaffe till min chokladkaka. De började gallskrika något alldeles abnormt, och jag kände mig väl inte diiirekt som världens bästa mamma när jag utsatte dem (och alla gäster) för detta trauma, bara för att jag ville ha en latte! 
Men sedan satt de fint i vagnen och beundrade allt de såg, och jag fick med mig en hel del jag inte visste att jag inte kunde leva utan! Ett gäng förkläden till dagis (smör smör), och denna fina ram fick också plats under vagnen!
 
Efter lunch somnade vi alla tre en stund, och nu chillar vi bara hemma. Mormor hämtade N på dagis. De skulle till simhallen idag, sen sover N i Åsa liksom varje tors-fre.
 
För en stund sedan knackade det bryskt på dörren. Jag blir forfarande lite stissig från studenttiden, då jag inte betalade tv-licensen..! Men jag öppnade och där stod en gullig typ 11-åring som inte sa "Hej jag sålde jultidningar till er förra och förrförra året" utan "Hej jag sålde jultidningar till din man förra och förrförra året!"
Mm, gosse lille. Jag förstår att du kommer tillbaka till oss. Förförra året beställde vi (Per!) för över 2000 spänn. Förra året bromsade jag det en aning. Visst, killen är artig och så vidare, men ja... Det blev en ganska bra beställning för hans del ändå förra året ("vi måste ju hjälpa honom att få ihop till den där datorn!"). Nedan ett par av de böcker vi (Per!) beställde som ännu inte blivit bläddrade i...
Gossen kommer tillbaka ikväll, det var ju inte mig han ville träffa, och han hoppas nog på att jag inte lägger mig i alls i år. 
Per har det stora hjärtat, tydligare kan det inte bli!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0