Ett år av kärlek! Bland annat...!

För ett år sedan (kl.22.29, resp kl.22.31) föddes våra tvillingar, drygt 6 veckor för tidigt. Per och jag hade söndagsmiddag för familjen Hed. 5 minuter innan portersteken skulle tas ut från ugnen, meddelade dock Per våra gäster att vi var tvungna att åka in till Östra för kontroll. Jag trodde att vi skulle vara hemma igen till desserten, men jag blev kvar i 2 1/2 vecka på Mölndals neonatalavdelning. 

 
Det första halvåret av Linns och Julias liv har varit så tufft! Det ser fint ut på Facebook när folks barn fyller ett år, och mammans status är "Ett år av kärlek!". Men tyvärr kan jag inte sammanfatta året riktigt så enkelt. Det har funnits inslag (många!) av kärlek och lycka. Och den isande, irrationella skräcken som sköljer över mig när jag, som ikväll, tittar på Nelly och tänker: "Tänk om hon inte kommit till oss!" Och i nästa nanosekund den totala lyckan av vetskapen att hon finns, och hon finns hos just oss... Sådana tankar och sådana känslor har jag för Linn och Julia också, jag älskar dem så fruktansvärt mycket, det går inte att föreställa sig att de inte skulle finnas hos oss! Men det har varit kämpigt, och jag är glad att P och jag är på rätt sida statistiken; 50 % (!) av de som får tvillingar separerar innan barnen fyllt ett år. 
 
I nästa stund är det som att jag fortfarande inte fattat att jag har fått tvillingar! Jag! Tvillingar! Jag har tvillingar! Otroligt, kan knappt fatta det!
 
Ikväll har vi haft mormor, morfar och farmor på middag. Barnens första present på själva födelsedagen var från fantastiska Pernilla! Present på posten från Jönköping, kort från Pers moster, blommor och present från farmor. Av mig har de fått... extra många smörgåsrån-bitar ;)
Fast jag gav dem ju livet...! (deras och mitt, puh!)
Fruktsallad med dajm och vispgrädde! Nellys favorit var hallon, dajmen min!

Fina blommor från farmor Ingrid
Finskor - inte poppis!
Men de dugar att leka med och bita i!
 
 
Förra söndagen hade vi själva kalaset med hela familjen förutom farmor som var bortrest. 
Givetvis har vi två födelsedagståg!
Nelly hjälpte till att öppna paket!

 Två förkylda flickor som ändå höll humöret uppe ganska bra!

Slipper man bara finskorna, så!
N placerade sig strategiskt mellan tårta och egengjorda små muffins!
Gunghästen blev en succé!



Avslutningsvis, grattis mamma Lotti, du har just klarat ditt första år som trebarnsmamma!
Med MYCKET ovärdelig hjälp och styrkande pepp av familj och vänner och Pernilla, tack alla! 
Jag säger som Nationalteatern: "Livet är en fest!". Och det är gästerna som gör festen. Lite så känns det när jag tänker på det gångna året. Kort och små presenter på posten, telefonsamtal och sms, det sociala umgänge det trots allt blivit, och all hjälp med barnen... Det har betytt mycket och gjort det till ett bra år!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Ja HURRA på dig Lotti, fantastiskt kämpat! Många dagar o tillfällen jag förundrats över hur grym du är på att hålla ihop allt.
GRATTIS alla fem :)
Kram

Svar: Du är för gullig! (för det är väl inte så att du vill sluta tidigare idag, va?! hihi)
Lotti Hed

2012-09-12 @ 12:22:37
Postat av: Pernilla

Dig lurar man inte ;)

Svar: Du är bäst! Ses imon!
Lotti Hed

2012-09-12 @ 19:26:17
Postat av: Lojsan

Stort grattis igen till tjejerna!

Oj nu var jag tvungen att gråta en skvätt när jag läste detta underbara inlägg. Ja året har varit tufft för er men nu verkar det värsta vara över och gud vilken underbar familj ni är! Jag skulle vilja äta upp er hela bunten;)

Stor kram från lojsi

Svar: Haha DU är go Lojsan! Du får inte äta upp mig - inte innan NY iallafall :)
Lotti Hed

2012-09-13 @ 23:09:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0