En soft lördag

Igår var Pers mycket sympatiska danska kompis Kim på middag hos oss. Han hade med sig en Barbie-aktig docka med 7 olika klänningar till Nelly... Den tycker alla tjejerna om, på olika sätt. Julia gillar att bita den i fötterna, Linn att dra den i håret och Nelly att byta kläder på den. Den är sjuuukt smal, så smal att jag måste lägga ut en bild på den känner jag. (Men nu krånglar datorn så bilden kommer vid annat tillfälle!) Tur för den att dess ägare är så ung. Annars hade den blivit bortstädad snabbt som attan, nu för tiden börjar väl kroppsfixeringen hos tjejer redan vid 5-6 kan jag tro.
 
Själv börjar jag bli orolig. Första träningstillfället med PT:n Renato sker på måndag. Jag har inte rört mig på två veckor, och LCHF är ett minne blott. Härom veckan visade vågen -1,5 kg. Men jag har jobbat hårt på att få tillbaka de kilona tyvärr :( Fast i och för sig bryr jag mig inte om vågen. Det är centimetrarna runt maggen det handlar om! P har tränat två gånger och säger att R kör...HÅRT med en! Han, Per,  är bra ledbruten... 
 
Tänker på den underbara scenen i Solsidan när Anna lackar ur fullständigt på sin av Mickan lånade PT. Så illa skall det nog inte bli. R är t.e.x. mycket kortare än den galna PT:n i serien.
 
 
Idag har vi varit i Slottskogen!
Vi började med lunch och fika, sedan red Nelly och innan vi avslutade med säldammen gosade vi med getterna. Julia vägrar ha mössa på sig. I övrigt skötte sig kidsen så bra så. Annat var det när vi var här i mars. Då var jag sönderstressad, och blev helt svettig om L eller J skrek. Och så skulle det ammas, ammas, ammas. Tack och lov att den tiden är förbi! Känner mig RÄTT säker på att vi ynglat av oss färdigt, det blir nog ingen liten Emil Lundberg på Matildehemsvägen 17 ;)




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0