Bad hair day - ha!

Igår hade jag en bad hair day. Idag har jag haft en bad hair day. Imorgon kommer jag DEFINITIVT ha en bad hair day. Men kom igen! Är inte "bad hair day" bara engelska för "jag borde ha tvättat håret"? 
Kan inte någon cool designer out there bestämma att det trendigaste ever är att ha... typ en keps eller nåt? Så kan vi som inte har tid (läs: "prioriterar" annat) dra en snabbsminkning på två minuter (puder, rouge och mascara), sätta på en keps och sedan se representabla ut trots allt när vi lämnar kidsen på dagis?
 
Jag reserverar mig för eventuella stavfel och eventuella sakfel eller vad som helst; min älskade Per och jag har gått loss på en "dålig rosse-bag-in-box" som tydligen köptes in, och överlevde sommaren. Klockan närmar sig midnatt, vilket innebär att morgondagen börjar som senast om sex timmar, efter en natt med ett i nuläget okänt antal uppvaknanden.
 
Vi brukar kalla Nelly tusen olika saker, bland annat "Busloppa". Nu har hon börjat kalla mig "Bajsloppa". Hm... Är jag redo för kiss och bajs-eran? Inte helt säker på den saken. Hon charmade hur som helst skiten ur en pappa i eftermiddags när hon och jag lekte på Torgets lilla lekplats. "Titta! Jag kan hoppa baklänges, från stegen ner i kuddarna!" Pappan tittade artigt, igen och igen..! 
 
Nelly-tid = världsklass! Och imorse var Linn, Julia och jag på öppna förskolan. Det är tumultartat, det är det. Men efter ca två timmar, när det närmar sig hemgång, då blir mina småungar varma i kläderna, sträcker på sig, ler till höger och vänster, och pratar obekymrat med närmaste mamma/pappa/barn om ditten och datten. 
Och jag blir varm i hjärtat! Tre prinsessor har jag, och de växer rasande fort alla tre. Kan någon, snälla, stanna tiden?!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0