Semester!

Sitter på planet mot fem dagar och fyra nätter utan barn. "Utan barn" låter bättre än "barnfri". Nu är jag inte mammaledig utan barnledig!
Mitt jobb är att vara mamma dygnet runt. Jag älskar mitt jobb men precis som alla andra behöver jag semester. Och det har jag NU!!

I min fina ryggsäck (tack Ciccie!) har jag en bra blandning av choklad, tidningar och lite smink som jag hann få på mig först på flygplatsen. Märker att det där med ryggsäck är vida vedertaget (men min rygga är snyggast!).

Jag har just läst nya tidningen "Hanna & Amanda", den var helt ok. Inte alls så bra som "Kattis & Co." som tyvärr lades ner. Jag bälgar i mig kaffe och bubbelvatten, för jag vet att jag kan gå på toa precis när jag vill, från tanke till handling på betydligt kortare tid än när jag reser med barnen!

Det gick bra att åka imorse.
Nelly förklarade myndigt för Julia att jag skulle resa bort med några kompisar. "Men det är ingen fara, Julia!" Det kommer vara mycket folk här!" Och så började hon, med fingrarnas hjälp, räkna upp farmor, mormor, Pernilla, Annika, Brian (nja, inte säkert att han dyker upp men men!) "och så mormor!".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0