Två föräldrar med ryggont och förkylning + tre små barn = nej tack!

Imorgon är det dags för öppna förskolan igen! Om det är hit min kyrkoskatt går, dubblar jag den glatt. ÖF är ju guld! Gullig, entusiastisk personal, bra leksaker, sångstund i själva kyrkan, pyssel för de större barnen på fredagar, fika för 15 spänn och möjligheten att träffa trevliga föräldrar.
 
Och möjligheten till överraskningar! Som i fredags, då jag såg en ascool tavla. Det var någon som hade utställning och det hängde tavlor överallt. Och så denna lilla skatt som konstnären döpt till Dalmatinen, men någon dalmatiner är det inte. Men väl en cool svart/vit hund på en rosa bakgrund, omgiven av en ram med prickar på. Jag har mailat konstnären och ämnar plocka med mig den hem imorgon. Hoppas inte Per har något emot det. Men med den prislappen, är den rena fyndet. 
 
Fars dag-presenten, Lundell-tavlan som legat gömd i månader, var väl inte precis ett fynd sett till prislappen, men det tycker inte jag man kan begära av en oljemålning av vår tids största rockpoet! Den blev uppskattad och den passar så bra hos oss så att den känns nästan som en ny familjemedlem. 
 
För övrigt tog det inte lång tid att bränna 800 pix på Panduro. Eh, jag köpte ju bara lite pyssel till Nelly och lite spetsband..? Nej men det känns också som en bra investering. Den här familjen består just nu av tre pigga barn, varav ett behöver stimuleras HELA TIDEN för att inte leka alltför närgånget med sina småsystrar, samt två ledbrutna föräldrar (vi är båda förkylda och har ont i ryggen). Hemskt att säga, men det var nästan så att vi från lördag morgon började räkna ner till söndag kväll... Det är så otroligt enerverande att tjata på Nelly att inte rycka leksaker från Linn och Julia, eller tränga sig förbi dem så att de ramlar, eller lyfta/bära/dra dem i benen...
 
Från och med nu måste vi börja "schemalägga" de lördagar och söndagar då vi är ensamma med barnen (och så kraftlösa som vi är nu). Jag tänker mig att vi bestämmer att "nu sitter du och N och pysslar en stund medan jag går upp en våning med de små, sen kan jag gå ut en stund med N medan du hänger med de små"...
 
För övrigt MÅSTE jag bli bra till lördag, då är det Ladies night!
 
Nedan ett par bilder på ÖF, samt på Lundelltavlan.

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0