Liten har blivit stor!

När jag ser förra årets förskolefoto och tänker på hur liten Nelly var när hon blev storasyster och var tvungen att visa hänsyn och vänta och dela mamma och pappa med två bebisar...då gör det nästan lite ont i hjärtat! Hon var ju så liten!
 
1 år och 8 mån, så ofantligt mycket äldre ett år senare, nu är hon ju...en liten tjej! Som plötsligt vägrar att ha jeans, som tar av och sätter på sig kläderna själv, som pratar till Linn och Julia och nallar och dockor, precis som vi pratar till henne "Sådana är reglerna Julia, det gäller dig också!", "Nej, nu har Linn den, du får vänta på din tur!"... Som spricker upp i ett leende när hon får skala och dela våra frukostägg, som smyger in till mig om nätterna och viskar "Mamma, får jag gosa lite med dig? Kan du värma mina fötter? Det är så FÖÖÖNT när du kliar mig på ryggen, mamma!" 

Som nynnar och sjunger oavbrutet, allt från bockarna Bruse till Tryggare kan ingen vara, som fascineras av riddare och som älskar när man berättar en saga, efter ett par böcker, efter filmstunden i soffan. "Men mamma, du kaaaaan väl berätta en saga? Berätta om när pappa var liten och önskade sig en röd båt av tomten!". Missar jag något från ursprungsversionen (Pers!), är hon snabb att fylla i.
 
Jaja, jag kan hålla på hur länge som helst. Men imorgon är det fredag och det innebär öppna förskolan, tjohej! Dags att krypa till kojs.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lojsan

Sa nu ska jag se om detta meddelande sparas...skriver nu fr min dator o inte iphonen. Hoppas hoppas:).
Ah, nu blev jag sa hilma varm i hjartat o det kom en liten tar! Vilken underbar tjej Nelly ar:). Om jag hade en lite tjej som henne som sade alla dessa goa saker sa skulle jag nog bola varje gang;).
Harligt att prata med dig idag Lotti Potti och skont att hoa att du mar battre! Du later fortfarande risigt dock sa ta det lingan!
Kram pa er o var radda om varandra!

Svar: Gott att snackas Lojsan!Hoppas ni hade en underbar helg i Zermatt! Hörs snart, kramar
Lotti Hed

2012-11-26 @ 10:45:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0