Ha!

Nu ska vi toka till det lite grann och lägga ett par minuter på bloggen! Först och främst efter allt sjukdomstjat: I will survive!!! 
Hell yea, ett dygn efter fem timmar på akuten på Sahlgrenska med lite skojfriska inslag som väntan (mellanmål på golvet), besök av doktorn, väntan (blöjbyte på svajig sjukhussäng), hej då Per och barnen, väntan (skriva önskelista åt barnen), lungröntgen, väntan (rensa plånboken från kvitton), besök av doktorn och recept på antibiotika för lunginflammation, känner jag mig så mycket bättre! Inte bra, men bättre.
 
Och rikare. På kunskap. Nästa gång vi ska till akuten, ska vi ABSOLUT inte åka till Sahlgrenska dit bara akutakuta ska, utan till akuten som vi "hör till" genom vår vårdcentral. "Där tar det minsann inga fem timmar!" Denna upplysning fick jag av min vårdcentral idag. Nu blir jag nästan lite sugen på att behöva besöka akuten för att kolla hur fort det går på "vår" akut. Nej nej nej, skoja bara! 
 
I fredags kom lillasyster Annika med medicin, mat och choklad och hjälpte till med kidsen. Grimman hade tänkt göra detsamma på lördagen, men då var hon lite kass hon med. På Guds vilodag när Per åkte hem med de små, som konstigt nog tyckte det var aptrist på sjukhuset, kom Henke och hjälpte till med allt från att ge lunch till att tömma handdammsugaren, för att bli avbytt av mamma och pappa som stannade tills barnen somnat. Idag erbjöd sig farbror att hämta N på dagis, såg till att hon hade en jättemysig eftermiddag och kom hem med henne lagom till läggdags! Medan jag vilade idag, städade Pernilla hela köket och vardagsrummet, bytte lakan, körde ett par tvättar... och just det ja, tog hand om barnen! Och mamma ringde och sa att hon hämtar N imorgon. Jag har gjort det förr och kommer säkerligen att göra det (snart) igen, dvs tacka ödmjukast för hjälpen. Familj och vänner, vad vore man utan er?!
 
 
 
Saxat ur veckan:
"Nej, nu springer klockan iväg, dags att lägga sig, Nelly!"
"Springer klockan IVÄG?"
"Eh, nej alltså, den...
 
Per och morfar i samtal om vinterns solresa.
"Du ska få se Nelly, pappa ska slå morfar i pingis!"
"Men varför ska du slå morfar?"
"Alltså, jag ska inte slå morfar, jag ska vinna över honom, eh.."
"Men VARFÖR ska du slå morfar? Ska du KNUFFA honom?"
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ankan

Eller:
"Har du någon kram kvar till mig Nelly?"
"Tyvärr. Alltså... Mormor var här och så fick hon den sista som var kvar. Men det finns en puss kvar!"
Och smack så hade jag hela Nelly i ansiktet. Set är kärlek det. Och humor!

Svar: Haha!
Lotti Hed

2012-11-19 @ 22:11:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0