Ditten och datten

Imorgon ska jag vara med på dagis hela dagen (fr.o.m. nu ska jag skriva "ska" och inte "skall". "Skall" har gjort sitt, känner jag.)!
Det ska bli riktigt skoj att lära känna barnen lite mer, och se hur de beter sig och så vidare. Och spännande att få se hur en dag ser ut på dagis. När Linn och Julia var 5-6 månader, var jag med en förmiddag sen fick jag skynda mig hem till Nellys stora förtret. Trots att jag var med henne i flera timmar, blev det bestående minnet som hon återkommit till många gånger, lång tid efteråt, att jag lämnade henne trots att hon grät och grät...

 
Men imorgon är det hard core! Kl.9 börjar min dag som extrafröken då de stora barnen ska på teater och lunch i stan. På eftermiddagen är det dessutom drop in-kaffe för föräldrarna, så om allt funkar bra därhemma, blir det 9-17 på Cassiopeja!
 
Idag har jag varit hos naprapaten för andra gången. Ryggen är bättre nu, men inte bra, och jag fick en ny tid nästa vecka. Ryggakuten ligger vid NK, så jag smög ner och köpte gudomlig morotskaka till eftermiddagskaffet. Den var makalöst god! Ett väl tilltaget täcke på en generös, mjuk, saftig kaka med valnötter i!
Och så ett litet besök på Grandma's, där jag köpte tyg! Jag har fått för mig att jag ska klä in leksaksbackarna jag köpte på IKEA, i tyg...
Ännu ett nytt projekt, men det är lugnt. Jag har bara typ en A4-sida med projekt som jag tänker mig ska vara åtgärdade innan jag börjar jobba i augusti. Allt från att kolla födelsemärken och inreda bottenvåningen till att fylla i barnens "Mitt första år"-böcker och gå en fotokurs...
Och snart är det hög tid att förbereda 3-årskalas! Första kompiskalaset, det är stort! Tycker 3-åringens mamma... 
Började idag genom att köpa tårtljus. Hästar såklart :)
 
Godaste morotskakan jag smakat! (Ja, smakat; just när Pernilla och jag mumsade som bäst, kom Nelly och Doris hem så det vara bara att snabbt packa in lådan i kylskåpet, och låtsas att vi drack en slät kopp kaffe.
 
När Nelly sov i Åsa i helgen öppnade jag hagen, och på två röda var Linn och Julia inne på forbidden area. Självklart skulle Jullan klättra upp på soffans ryggstöd. 
 
Klättra is the shit, men även att sitta bland leksakerna, i leksakslådorna är en favorit.
 
Linn och Julia älskar att man läser böcker för dem. Och Nelly älskar...att ha trosor på huvudet :)

Kommentarer
Postat av: Ankan

Bästa bilden på trosorna! Älskart!

2012-11-05 @ 22:48:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0