Å så har det ändå äääääntligen hänt...!

Kikki Danielsson. En och annan hit har hon allt gjort ;)

 
Idag har vår lilla Julia börjat gå! Alltså, hon har ju gått 15-25 steg i flera veckor, men nu... Nu går hon! Hur långt som helst. Tar en sväng, sätter sig på huk, tar upp något, reser sig igen och fortsätter sin promenad. Tungan ut i ena mungipan, lyckligt skrattande, strålande glad som en sol, uppenbart nöjd!
 
Tänk att en skrynklig kattungeliknande varelse på 1480 gram, totalt värnlös, lärt sig gå 14 månader senare! Jag har ju tyckt att det varit HÖG tid att börja gå. Inte rättvist att jämföra med Nelly som gick innan hon var 10 månader. Linn och Julia är ju dessutom 1,5 månad för tidigt födda. Men detta kånkande har ju nästan tagit knäcken på mig.
 
 
Julia är dessutom en fena på att hasa sig nerför trappan, "rumpan först!" för att inte tala om hur snabbt hon, och syrran, pinnar uppför trappan. Mindre bärande för en annan, tackar tackar!
Linn går också ett par steg, det dröjer inte längre förrän hon är lika säker. 
 
I en och en halv månad (!) kallades tvillingarna för "den stora (numera Linn)" och "den lilla (numera Julia).
Stor och stor, Linn vägde 2 kg... Men Julia var verkligen bara skinn och ben när hon kom, och hon badade i prematurblöjan, kissade utanför den hela tiden. Bandet runt benet åkte av så många gånger, att personalen tillslut struntade i att sätta tillbaka det. 
 
Störst tar mest plats..!
 
Men tja!
Jag har lärt mig gå! Slog syrran som mamma och pappa skulle satt sina pengar på för bara några veckor sedan, HAHAHA! Jag rockar FETT!
 
Jejeje, jag bjuckar på det! Njut, jag är snart ikapp dig!

Kommentarer
Postat av: Ankan

Heja "Den lilla"! Heja heja! Och heja Linn med!

2012-11-15 @ 20:49:56
Postat av: Anonym

Härligt!!!

Men var det inte Lotta Engbergs 100% som gick så??

;)

Svar: Du har rätt (Lotta?)! Kikki fick oförtjänt cred. Men det kan hon behöva :)
Lotti Hed

2012-11-16 @ 21:17:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0