Yakithaaa!

När man skålar i Wales, vrålar man "Yakida", det har vi gjort RÄTT många gånger denna grymma helg!
Jag är duktigt sliten, men lycklig och jag känner mig nästan nyförälskad! Tänk vad en barnfri helg tillsammans med kärleken kan göra! Å så mycket fest och trevliga, förbannat roliga människor i en vacker miljö!
Det är möjligt att jag är trebarnsmamma och bor i hus på landet med allt vad det innebär, men det roligaste jag vet är fortfarande att FESTA! My god vad jag älskar att festa, jag ville aldrig att gårdagskvällen skulle ta slut!
 
Musslor och fiskgryta som knockade oss totalt! Och då var vi inte på Bästkusten!
 
Per och jag kom till ett soligt Saltis på fredagseftermiddagen och åt en vansinnigt god lunch vid vattnet, och softade på hotellrummet innan det var lite partaj på Josefinas på Djurgården. Det var ett jättemysigt ställe och vi bekantade oss bland annat med några av Narmins gamla vänner och några sköna lirare från Cardiff i Wales, barndomsvänner till Duncan. Det råkade bli så att P och jag var kvar sist, och delade taxi med en härlig skotte som var vän med Duncan från Dubai.
På hotellet var det värsta brat-festen med Daphne Leon i spetsen och när vi hade somnat gott knackade det på nån brud och trodde vi hade efterfest. Fel rum!
 
Lördagen var soft, jag hängde i Narmins lyxiga svit tillsammans med henne, hennes mamma, tärnor, frisörer, sminköser, fotografer mfl.
 
Vigseln ägde rum utomhus med havet som kuliss, det var så vackert och Narmin var absolutely stunning! 
Lite bubbel i biblioteket till otroligt stämningshöjande musik av en stråkkvartett, gött snack med sköna människor sen bröllopsmiddag. Det var gäster från ett antal olika länder, bl.a. USA, Dubai, Palestina, Egypten, Libanon, England, Skottland, Nya Zeeland...
 
Det var som sagt jättemånga trevliga människor, men vi blev lite extra tjenis med en svensk vän till Narmin, och dennes man. Det var alldeles för länge sedan jag skrattade och dansade så mycket senast, jag njöt hela tiden!
Det visade sig att vi hade många gemensamma bekanta, dessutom flyttar de till Hovås om några veckor, och har två söner, en lika gammal som Nelly! En annan vän från det gänget  bjöd oss på poolparty i juli efter att vi bara pratat en liten stund! Jag nämner det för att försöka förmedla känslan av hur uppsluppen, osvensk stämning det var på festen! 
Hoppas förresten inbjudan fortfarande gäller...måste kolla upp det :)
 
Den här helgen var precis vad vi behövde. Festa tillsammans, och umgås med andra vuxna människor utan ett barn i sikte. Dessutom blir det ju en del kärleksfokus på ett bröllop, vigselförrättaren fick mig verkligen att bli påmind om vad jag har och vad jag tycker om det jag har ("RIKTIGT bra!"). Det var ju faktiskt exakt fyra år sedan det small till mellan P och mig, på midsommar på Mollösund. 
 
P var mogen och gick hem innan festen var slut, men jag var ju i himmelriket och stod på dansgolvet tills klockan var efter tre och kvällen verkligen var slut...
Hade någon föreslagit efterfest hade jag glatt hakat på, men jag är glad att ingen gjorde det för när jag vaknade vid 7 efter att ha störts en del under natten, var jag bra sliten! 
 
Men när vi kom upp efter frukosten såg vi att det fanns vin kvar från gårdagens eftermiddagsroomservice, så P och jag satte på hög musik och hoppade i de aaaaanriiiiika sofforna och larvade oss innan jag tog en taxi till Arlanda och flög hem till barnen som blev väldigt glada av att se mig (och vice versa!). P körde till Nynäshamn och tog färjan tillsammans med sin syster och hennes familj. 
 
Utsikten från rummet
 
Undrar vad man jobbar med för att ha råd med sådana här finfina lyor!? För man kan väl inte vinna 50-60 mille på Sverigelotten, va?! Eller kan man det, Annika?
 

Imorgon bär det alltså av till Visby. Det skall bli skitväder hela veckan, toppen! Men Sommarland med Villa villekulla, och älskade Kallis kommer få besök, om så himlen ramlar ner! Undrar om Tobbe ger oss stekarbord på hyllan, nu när man kommer släpande på tre ongar...inte så troligt kanske! 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ankan

Heja Sverigelotten! Ser härligt, fina bilder!

2012-06-25 @ 22:11:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0