Slottsskogen

Idag var det studiedag på dagis, och när N gjort diverse hyss under förmiddagen, bl.a. ritat ett svårtolkat konstverk på vårt ganska nya soffbord, kände jag att hon behövde aktiveras. Hon och jag åkte till Slottsskogen  och Barnens zoo, där vi myste med en asgo liten killing, getter, får, en gris mfl.

Sen red N för första gången! Första gången hon red på en häst, alltså. I kön vände hon sig till en liten kille och sa: "I Thailand red jag på en elefant, riktigt bra!" När han inte svarade sa hon: "Hörde du det? I Thailand red jag på en elefant, RIKTIGT bra!"

Efter fika bar det av till lekplatsen Plika, som sist jag var där fick mig att tänka 'aldrig mer', men som nu, rätt folktom, var magiskt bra! 




När vi kom hem, var Pernilla snäll och försökte få bort kluddet på bordet. Då sa N först: "Vad fint du gör, Pernilla!" Sen sa hon: "Hoppas jag inte målar där igen!" Där är vi överens!

Efter en finfin pizza och en ännu finfinare påse smågodis med mycket lysmelk, sitter jag nu och softar i soffan. Kidsen sover, mannen är på Pinchos med jobbet, gäsp vad sen han är, been there - done that ;), och jag funderar på om jag orkar åka bort till Wakakuu imorgon eftersom allt jag suktat efter hela våren nu är på rea. Men i så fall måste jag verkligen tvätta håret, och det vet jag inte om jag orkar..! 
Fast det är ju 30 % ändå... men liksom tvätta, reda ut, kamma, blåsa... Det får bli att sova på saken! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0