Men tja!

Ahhhhh, så härligt att vara utvilad efter Guds vilodag! Den började senare än vanligt, strax före 06.00, med att tre barn ville ha 100 % fokus/famn samtidigt (inte för att jag skulle vilja ha en hiss, absolut inte, men det där med att bära ner tre barn för trappan samtidigt... Man skulle ha en rutchkana bredvid trappan, det hade Nelly älskat!).

Redan kl 8 fick dock mammi lite egentid. De små skulle sova, så jag packade in dem i bilen, tillsammans med stora papperskassar. Kassarna sorterades på återvinningsstationen med euforisk frenesi pga lyckan över att bebisarna sov trots att bilen stod still i flera minuter! Känns lite dubbelt att vara supernoggrann med källsortering, samtidigt som man tar bilen på förmiddagen och kör en 45 min för att ungarna skall sova... 



Veckans bullmammepoäng går tyvärr inte till mig utan till Per som gjorde isglass tillsammans med Nelly! Otroligt hur gammel hallonsaft uppskattas i fryst form..!



I lördags fick vi besök av moster Ciccie som förutom att låna ut sin famn till diverse barn, dra en tung barnvagn i uppförsbacke med missnöjda barn, och springa och hämta än det ena än det andra jag bad om, gav oss hemmagjord barnmat! Hallå, det är ju hon som skall ha husmorspoängen!

I natt sov N i mitt rum då Linn sover i hennes, och Julias i "tvillingarnas" rum. Mitt i natten ville N ha vatten, och givetvis tappades det fulla vattenglaset mitt i sängen, på henne och ja, på lakanen! Tur att man har sånt där vätskeskydd så att madrassen inte blev blöt. Det var bara att rodda bort lakanen,byta pyjamas och somna om, typ. Det som är gött med att N sover i mitt rum för tillfället, är att hon är så kärleksfull på natten. Hon klappar mig på kinden och säger "Jag gillar dig!" och "Vad fint hår du har!" 

Det är ingen ordning alls på tredje våningen nu, eftersom kidsen sover huller om buller. Vi är ju ett sovrum kort, om barnen skall få varsitt sovrum vilket jag tycker de skall. På torsdag kommer en arkitekt hem till oss. Förhoppningsvis säger han att det är möjligt att trolla fram ett sovrum till! Det är för övrigt samma kille som ritat min kära svägerska och hennes mans (Pers bror!) hus. De skall ha varsin walk in closet, hennes på 40 m², snacka om olika uppdrag...

Nu har jag haft riktig egentid på NK en stund. P är i Sthlm, så ikväll skall jag mumsa i mig min lilla påse från 4-gott. Skall bli intressant att se om nötcremen med lakritssmak är god!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0