Semester!

I flera timmar!
Min grymma sambo märkte att jag var i stort behov av sömn och vila och antydde att jag nog behövde ett break. Jag gissar att det var något med mitt humör och brist på tålamod som hjälpte honom dra den slutsatsen... Efter lunch stuvade han in ungarna i bilen och körde till "farmor " Ingrid i Kungsbacka.
 
 
En egen eftermiddag! Ensam hemma! Vad göra? Horisontalläge på solsängen med lite skön musik (inte Lollo & Bernie-sången!)? En breezer eller två i solen? Nej, nej! Sova tills jag vaknar! Duscha lääänge! Och nu några minuter framför datorn, ahhh så gött så gött!
(Hjälp! Hörde just barnläten, är de redan hemma efter tre timmar? Nej tack och lov, bara några förbipasserande barn!)
 
Vi hade en supermysig dag på Käringön i torsdags, och i fredags kom Lojsan och Kieran från Schweiz och tillbringade ett dygn med oss! P tog ut dem på havet för att njuta av kobbar och skär från vattenskotern (fast hur mycket uppfattar man när man maxar och kör i 70 knop?!), och på kvällen grillade P en massa gott, och vännerna från staaan tog med söta lilla Laura och söta lilla kladdkakan med fräscht täcke av mascarpone och lime, kanske var där en aning socker också..! Mycket trevligt och gott! 
 
Kärlek... Är när småttingarna sover i tre timmar, så vi hinner njuta på Petersons i lugn och ro!
Alla skall bada!
"Vi måste köpa en tredje grill!" sa P. Ja, vad säger man? Det är humor, det... ;)
Halloumi, kött, korv, majs, tomater... Såhär bortskämd blir jag varje kväll hela sommaren, om P får välja! 
Man får ta det onda med det goda... N vill prova allt, så hon äter det mesta, det är bra! Tyvärr vill hon även prova diverse drycker... Härom veckan sa hon: "Jag är en stor tjej som gillar vuxendricka!" Snälla barn, säg inte det på dagis!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Kunde inte hålla mig från att kolla hur ni har det! Bebisarna BADAR glatt i poolen och Nelly dricker öl!
Jag visste att jag skulle missa allt på bara två v. Nu får du pausa barnen!! Annars lär ungarna va gifta o ha egna barn när jag väl är tillbaka.
Kram!!

2012-07-23 @ 00:46:20
Postat av: Lotti

Vi är glada att du bara ville ha två veckors semester, vi saknar dig! Småttingarna (som N numera kallar dem) har båda fått två tänder, och J är inne på sin tredje öroninflammation, annars har det inte hänt så mycket (förutom att de går och pratar då alltså ;) )

2012-07-23 @ 13:56:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0