Me, myself and I...

För en vecka sedan var vi med alla barnen hos Doktor Kent på vårdcentralen och fick ögondroppar für alle. Igår var Julia där och öroninflammation konstaterades. Eftersom Per skulle ta alla barn till landet idag och Linn varit gnällig under natten, var det hennes tur att få egentid med pappa på vårdcentralen imorse. Japp, även hon har öroninflammation! Men iväg till Mollösund kom de efter lunch, i en fullpackad Volkswagen Sharan! Helt galet vad mycket som skall med för ett par dagar!
 
Jag kände mig lite som jag tror Julia känner sig när hon i full fart kryper åt ett håll, och så mitt i racet stannar upp och ändrar riktning mot ett spännande ljud till exempel, för att efter två sekunder göra ännu en helomvändning mot nya äventyr. Alltså, jag visste inte vad jag skulle göra med denna totala frihet! Men solen sken ju, och i vinkylen fanns kalla drycker så jag la mig på solsängen med en kall öl, en kanelbulle, en bra tidning och Springsteens senaste album för att lyssna in mig till helgens konsert. Sen gjorde jag en Julia och stängde av musiken och la ner tidningen och bara låg helt stilla, blundade och lyssna till trädkronornas susande.
 
Klockan är halv sex och jag skall bort till 421 en snabbis för lite småärenden, sen hem igen och fortsätta njuta! Kan bli "Euphoria" på högsta volym ett par gånger till, kan också bli "Du hast", det var alltför längesedan :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0