Jag vänjer mig aldrig!

Det spelar ingen roll att jag varit mamma i 2,5 år och borde vant mig, jag vänjer mig aldrig vid att jag måste avstå saker jag vill så badly, pga barnen!
Lunch på Petersons på Käringön imorgon lite spontant påtänkt, jajemän! Vi stuvar in småkidsen vid 9 när de skall sova, möter upp mamma och pappa, och Nelly som sover hos dem inatt, i Hällevikstrand och tar färjan vid halv elva. Spatserar en stund runt ön, värmer på en burk mat till tvillingarna och låter Sabina ta dem på promenad medan vi njuter av långa eller nåt annat gott på krogen med havet som utsikt.
Men L och J är inte krya, och de sover inte.
Och vad är vitsen med att åka till Käringön och möta upp familjen när man varit vaken från halv två till fem på natten och är så himla trött så man inte vet vad man heter?
 
Vi stannar hemma. Jag får trösta mig med att jag har tid på Vassa Saxar halv elva. Kan ju cykla dit, kanske kan man få sig ett glas vin där? S tar hand om de små, N hänger med mormor och morfar till Käringön, och P och jag kan vila. (Kan man med att avboka frissan en halvtimme innan, om ungarna trots allt sover i natt, och vi är sugna på att dra imon bitti?!)
 

Kommentarer
Postat av: Ankan

Bra att ni kommer imorgon då! :-)

2012-07-18 @ 17:46:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0