Framtida kärlekspar?

Vi har haft familjen Whyte på besök i ett par dagar, väldigt mysigt och roligt! Nelly blir förtjust när hon hör att någon vaknat på undervåningen och uppför trappan tassar en nyvaken Charlie! Det har lekts och busats och skrattats från morgon till kväll, knappt något bråk alls!
En hel del pussar och kramas hanns det med i allt lekande, och när Charlie pussat Nelly vid ett tillfälle kom hon fram till mig och sa:
"Mamma, jag vill att Charlie ska pussa mig mera!"
 
Det är en tatuering, och inte ett stort födelsemärke eller blåmärke som N har på armen :)
 

Nu sitter jag i soffan och tittar ut genom fönstret på regnet som öser ner. Det sitter en fet, ful, svart och vit fågel på ena stolen ute på balkongen. Den vill väl inte flyga i regnet, men jag tycker det är äckligt att den sitter där vi skall sitta! Nu har den flygit iväg, och givetvis ser jag att den bajsat på stolsryggen, euuuu! 
 
Nackdelen med att bo på landet, är alla djur och insekter som fått för sig att de skall bo i naturen! Tills för ett tag sedan tyckte jag till exempel att det var grymt charmigt med rådjuren som strosade över vår gräsmatta med ett eller ibland två små kid. Det slutade jag göra när jag fick reda på att de är fulla av fästingar! 
 
Fasanen som gäckat oss sedan vi flyttade hit för två år sedan skall vi inte ens tala om. I början var jag fascinerad och tyckte den var vacker. Tills den började gala som en tokig tupp, och "burra" helt äckligt med sina stjärtfjädrar och tro att den ägde hela världen. Den är helt orädd, och trots att P sprutat vatten på den, kommer den hela tiden tillbaka till vår tomt; stryker omkring Nellys sandlåda och spatserar omkring på vårt trädäck. En gång har den till och med varit inne i uterummet! Och bajsat, givetvis. 
 
Däremot har vi inte, och har aldrig haft, mördarsniglar! Vad hände med dem? Finns de inte längre? Gött!
Nu skall jag vila efter en natt helt utan sömn från 23-06.30. Snacka om bakslag!
N är på Liseberg och P tar hand om de små. Och mig. Och hemmet! 

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Så sött!!

2012-07-10 @ 21:34:39
Postat av: Lojsan

Åh vilket underbart foto. Ja de se verkligen kära ut...nelly liksom böjer sig framåt, håller kakan lite sådär med lillfingret uppåt och charlie ser blyg ut:). UNDERBART!

2012-07-11 @ 22:31:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0