En ovanligt talangfull fågel...

...måste ha flygit in och hälsat på!
Jag upptäckte ett nytt, men ganska litet, konstverk på soffbordet för en stund sedan. "Vad dumt att någon har ritat där!" var Nellys kommentar. "Men vem är det som har ritat där då?" undrade jag.
"Det var nog en fågel som flög in och ritade med en krita!" 
Såklart! Synd att jag missade den fågeln bara :)
 
Igår kväll satt P och jag och åt middag på balkongen när grannen kom förbi. Hon berättade att det kryllar av äckelsniglar hos dem, hon dödar 100 st varje kväll! Eh va?!
Då förklarade P för mig att det är tack vare vår självgående gräsklippare som vi inte har några sniglar. De gillar tydligen inte ljudet av sådana! Vilket fantastiskt försäljningsargument! Inte nog med att man slipper klippa gräset, man slipper dessutom sniglar! Amen :)

Kommentarer
Postat av: Ankan

Hahaha! Nelly äger!

2012-07-15 @ 17:32:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0