Lucia förr och Lucia nu...

När man väl somnat, och kanske sovit i en halvtimme, börjar Linn hosta...
Jag säger bara det; Lucia är inte som förr! Nu funderar man på hur ens lilla ängel ska slippa hosta, vilka vinterkängor man ska köpa till Nelly (likadana Sorel som jag köpte till mig själv? Töntigt? Gulligt? Varmt och vattentätt!), ska vi ha glitter i granen eller inte?... Förr var det funderingar om huruvida man skulle komma in på TP, eller förfesta i onödan och sedan stå och frysa ihjäl utanför.
 
Men årets Lucia har varit den bästa hittills!
Lyckan i Nellys ögon när hon upptäckte morfar, mormor och mig i publiken på dagis i eftermiddags..! När Luciatåget kommit in sa fröken "Nu vill vi hälsa välkomna till vårt Luciafirande", varpå Nelly genast sa "Välkomna!" Sedan sjöng och dansade hon, och höll sitt ljus som vore det av glas.
De fyra äldsta barnen fick läsa en vers om julen, i övrigt fanns det EN person som hade ett förtroendeuppdrag, och det var Nelly! Det sjöngs en låt om en marsipangris, då fick hon ta ett steg fram och hålla en gris i famnen och när låten var slut, låtsas ta en smakbit av den! 
 
Imorgon är det Luciafirande på öppna förskolan, roligheterna avlöser varandra, jag gillar't! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Christine

Åh vilka fina bilder, vill också ha bilder på min lilla i ett lussetåg men se nä det tycker inte vårt dagis som inte vill att föräldrar ska vara med på Lucia för att det är för stressande för barnen... Nä då inte alla bitter ;)

2012-12-15 @ 11:28:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0