Det viktigaste på julens att göra-listor!

Unnar mig att vara uppe alldeles för sent och göra det jag glömt att skriva upp på alla att göra-listor inför jul; NJUTA!
Julmusiken (jösses vad jag gillar E.M.D:s Välkommen hem!) är på, stearinljusen fladdrar, julteet värmer och jag njuter av att slå in julklappar medan lugnet hägrar i huset.
 
Lika mycket som royalister gillar kungafamiljen, lika mycket gillar jag julen! Och NU är det JUL! Hela december, fram till juldagen eller över nyårshelgen om man verkligen vill, sen är det slut! Lucia i veckan, "lusse lelle, lusse lelle, elva nätter före kul" som Nelly sjunger, och jag är glad att jag vet att jag kommer vara vaken när Luciafirandet på TV går av stapeln "tidigt" på morgonen, bara snäppet mindre stämningsfullt än i kyrkan!
 
Härom dagen sa Nelly apropå ingenting "Morfar är en gottegris!" "Är inte du det då?" frågade jag. "Jo, jag är ABSOLUT en gottegris!". Varje dag, en gång per dag, frågar Nelly om man får smaka på pepparkakshuset, och varje dag säger jag att det får man göra, fast först efter jul. Då säger hon inget mer om det. Ganska bra gjort tycker jag att inte bara nafsa i sig det, den absoluta gottegrisen hon är! Men idag insisterade hon på att vi skulle göra kokosbollar, och kokos ser ju ut som snö så det får räknas som julbak..!
 
 
Världens minsta pepparkakshus? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0