Dagen idag!

Sicken bra dag det har varit! 
 
Efter en, med mina mått, tämligen bra natt, fick jag för mig att ta med Julia och Linn (Nelly sov i Åsa) till Kungsmässan. Förutom att det var juligt och trevligt och att barnen skötte sig exemplariskt, fick jag en massa uträttat! När vi åt lunch, kom en annan tvillingvagn och parkerade bredvid oss, två tjejer de med, men tvåäggstvillingar. Mina ungars intresse för mat försvann spårlöst, men shit vad gulligt det var när Linn och den ena tjejen fann varandra och satt och höll varann i hand, länge! De tittade inte ens på varann hela tiden, som synes (Linn till vänster), men händerna släppte de inte!
 
 
Utanför D.O. huserar Tomten och hans djur, bland annat en räv som rörde på huvudet, den blev Julias favorit. Gång på gång satte hos sig på huk bredvid den och kramade den. Linn däremot insåg snabbt att framme hos den där gubben fanns det en plåtburk med något spännande i! Hon var inte blyg utan kröp förbi hela kön och nästan upp i famnen på Tomten, men jag hann i allla fall undvika hennes händer i pepparkaksburken. 
 
 
Igår kväll hade jag en mysig stund när de små somnat vid sju och Nelly var i Åsa som sagt (ikväll sover mamma här och hon berättade att Nelly, när det trasslade sig med pannkaksstekandet eller nåt, sagt "Nej, nu skiter jag i det här tjafset!" Oj, undrar var hon har hört det?!). "På spåret" och "Tack för musiken" med Plura som gäst, vörtbröd, skumtomtar, tända ljus, julklappsinslagning... Och så tömning av chokladkalender, min vana trogen. Normalt sett brukar jag, som motvikt till att jag slukar den i början på december, öppna luckorna i rätt ordning. Men igår kväll tokade jag till det alldeles och bara slet upp resterande luckor! Inte för att chokladen är så värst god, men...ja.
 
 
Idag har Mauro Scoccos julskiva gått varm här hemma, och kan det bli bättre än när han och Plura gör Lundells "Snart kommer änglarna att landa"?! Ojojoj sicka karlar!
Men! Det bästa med den här dagen är yet to come! Och det är att min karl, mannen i huset, mannen i mitt liv, äntligen kommer hem! Två veckor på Kanarieöarna för att försöka på ordning på ryggen. Hoppas innerligt att den står pall verklighetens vardag bättre nu...
Jag undrar om vi varit ifrån varandra i två veckor förut..? Tror faktiskt inte det. Inte så konstigt att jag längtar då! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0