Tack för idag!

Jag minns från barndomen att mamma och jag brukade säga "Tack för idag" och "Vi ses imorgon" när hon var inne och nattade mig. Och i början av mitt och Pers förhållande, innan vi bodde ihop, sa vi "Tack för en mysig helg" eller liknande. Väldigt trevligt sätt att avsluta dagen på, tycker jag!
 
 
Jag hör att jag säger till Nelly, som glatt upprepar, precis det mamma sa till mig. Men sedan en tid tillbaka har hon på eget bevåg börjat tacka för sådant hon upplevt under dagen! När hon kom hem från Mollösund i lördags t.e.x, sa hon när jag nattade henne "Tack för att jag fick följa med mormor och morchar till Mollösund och ha roligt och gå till lekplatsen och morchar köpte godis till mig och..."
 
 
Häromdagen sa hon "Tack för att du hämtade mig med cykeln och vi åkte och lekte med Doris vid havet"!
Underbara unge! Med en sådan respons är det inte konstigt att man går med på en hel del önskemål. Som att leka häst. Om och om igen. Med sadel, grimskaft och hjälm. "Man MÅSTE ha hjälm när man ska rida, mamma!" Hemma hos oss skall tydligen hästen ha hjälm också. Fast med tre ungar som tror man är en levande klätterställning, så varför inte?
 
 
Tänker mig lite egentid på Torget imorgon. N har helt plötsligt vuxit ur alla gympadojjor, och själv skulle jag behöva lite träningskläder! Alla sessorna sover så sött sedan ett par timmar så nu är det hög tid att göra detsamma..
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0