Öppna förskolan med tre barn - check!

Öppna förskolan med barnen gick...bra! Lite kaosartat såklart (det var ganska många barn, på en ganska liten yta med ganska många skrymmande leksaker) men helt klart godkänt. Så nu tror de som var där att jag är värsta supermorsan, hihihi! 
 
 
Nelly skötte sig själv och lekte med en jämnårig tjej hon även lekte med när hon var i ettårsåldern. Vid ett tillfälle var det sommaravslutning i kyrkan, och alla skulle sitta i en ring och sjunga. Och det gjorde alla barnen snällt. Förutom N och just den här tjejen, som istället klättrade upp i predikstolen och ner igen, och upp och ner och upp och ner...
 
 
Det är något nytt för Linn och Julia att vara bland en massa människor i stojig och stimmig miljö, och de är ju så små! De har inget att sätta emot när andra barn är för hårdhänta. När N var som de hade hon gått i drygt två månader, hon var stabil och kaxig, trängde sig i kön till rutchkanan, drog kvickt tillbaka leksaken om någon tog den ifrån henne och så vidare... 
 
Det blev en del tårar, som när jag var tvungen att gå med N till toaletten och fick sätta de små på golvet och de såg mig gå ifrån dem, och vid lunchen när det skulle fixas käk och diskas och jag sprang hit och dit. Men det var många leenden och skratt också! J har en tendens att krypa upp i famnen på helt okända mammor, dra dem lite i håret, fingra på deras halsband, småprata med dem och sen komma på sig själv med att det är fel mamma, och bli ledsen! Det tiltar lite i skallen tror jag, när nyfikenheten och blygheten fightas. 
Hur som helst, det blir definitivt samma plats, samma tid nästa vecka! Med eller utan N, det får vi se :)
 
Imorgon är Pernilla tillbaka från en veckas semester, tjohoo! Då måste jag träna, har tappat det fullständigt och inte tränat på en vecka! Återigen pratar jag om schemat som beordrar 10 minuters träning per dag...
 
Imorgon kväll är det föräldramöte på dagis. Förra året missade vi detta möte, då vi var på bb..! Nu kan vi båda gå och lugnt lämna läggningen av L och J (N sover hos mormor) till Pernilla. Tror det är sant att vi har den tuffaste tiden bakom oss, hallefxxxingluja!
 

Kommentarer
Postat av: Ankan

Du är en supermorsa!

Svar: Du e la för gullig :)
Lotti Hed

2012-08-30 @ 06:34:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0